ØVELSER JEG TAR

11.02.2016 - 20:36 12 kommentarer

Jeg våknet nettopp opp fra en liten powernap jeg ikke klarte å motstå. Jeg stod som sagt opp tidlig i dag for å ha en treningsøkt med Ida før hun skulle på skolen. Selvom vi var oppe tidlig, hadde vi en knall treningsøkt og jeg lurer på hvordan jeg kommer til å klare å gå ned trapper i morgen. Støl i både armer og lår, men jeg er gaaanske stolt over meg selv som har trent 3 ganger denne uken. Noe som var veldig spesielt med akkurat denne treningsøkten jeg hadde med Ida, var at hun nesten tvang meg til å ha med kameraet for å knipse bilder av øvelsene jeg liker. Det var egentlig ingen dum idè, så da endte jeg opp med kamera på trening. En gang måtte vel bli den første der også? Haha. Til å være en blogger, er det ganske sykt hvor noia jeg får for å ta frem kameraet på offentlige steder. Likevel forstår jeg ikke hvorfor, for det er så vidt at andre enser det. Slår dette innlegget an hos dere, så kan jeg love dere at det ikke blir siste gang jeg kjører et slikt innlegg.

Med tanke på at jeg trente bena hardt på mandagen, og fremdeles var støl i dag - klarte jeg å gjennomføre en styrkeøkt på rumpe og ben. Dette er det jeg elsker å trene når jeg først trener, fordi jeg er mye sterkere der enn hva jeg er i overkroppen. Så derfor tenkte jeg å dele mine favoritt øvelser med dere og muligens få tips om noen nye øvelser!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse nr 1: Benpress. Dette er uten tvil favoritten min og har vel vært det i kanskje 6 år tror jeg, eller i hvertfall helt siden jeg begynte å trene det. Jeg har aldri klart mer enn 120 kg på denne, men er kjempegira på å slå det snart.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse nr 2: Booty Builder. Denne liker jeg overhodet ikke, kun fordi man kjenner at den tar rumpa skikkelig - så det er vel egentlig bare positivt.. Dette apparatet er helt genialt for de som ønsker å stramme stumpen og få mer stump.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse nr 3: Leg Curl. Denne øvelsen har jeg ikke testet ut så veldig lenge, men til nå er den hvertfall en god øvelse for meg så lenge jeg kjenner at den tar. Det er det vikigste!


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse nr 4: Glute Press. Denne øvelsen synes jeg helt ærlig er kjedelig, men det er likevel en øvelse jeg tar når jeg trener siden jeg alltid kjenner det etterpå.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse nr 5: Squat. Disse to øvelsene på bildene under er de jeg trener mest da jeg skal trene rumpe. Jeg liker å ta vanlig squat med stang og noen kiloer på, men med kettlebell blir det litt variasjon som jeg også liker veldig godt.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Likte dere dette innlegget & hvilke øvelser er dine favoritter?

12 kommentarer

Line

11.02.2016 kl.20:39

Så fine øvelser!:)

11.02.2016 kl.21:23

Veldig fine bilder:) Til neste gang er det viktig å huske på at det heter hvert fall. Hvis du skulle lure heter det også etter hvert. Jeg ser at nesten alle bloggere gjør disse feilene, så du er ikke alene;) det er likevel greit å sjekke grammatikken slik at leserne kan ta deg litt mer seriøst. Sjekker du ut "kampen mot særskrivingsfeil" på Facebook får du i tillegg litt ekstra info(om morsomme bilder) av lignende type skrivefeil som folk gjør. Ikke ment som hat, bare konstruktiv tilbakemelding.

Ida

11.02.2016 kl.22:04

For å bli sterkere burde du øke antall kilo annenhver gang minst, og mellom 4-8 reps fordelt på 3 sett. Det er bedre å bare klare 3-4 reps på siste sett slik at du blir skiiikkelig sliten. Beinpress er forøvrig den beste øvelsen for beina.

Ida-Marie

11.02.2016 kl.23:14

Kjempebra innlegg, bestiiii! Stolt av deg som tok med kamera etter min forespørsel. Haha<3

Maddepaddee

11.02.2016 kl.23:17

Ida: <3

Sandra

11.02.2016 kl.23:23

Kult innlegg! Fantastisk med litt variasjon på bloggen :)

sofienyg

11.02.2016 kl.23:47

stilig, du er flink :D

Pieds nus

12.02.2016 kl.08:41

likte dette innlegget veldig godt!!

Katrine

12.02.2016 kl.09:39

Jeg elsker øvelse 1!!

Andrea

12.02.2016 kl.13:51

elsker at du har begynt å bli så aktiv på bloggfronten igjen! skulle ønske vi hadde booty builder på treningssenterene her jeg bor, haha

12.02.2016 kl.15:43

Kan du fordele innleggne som kommer til å være slike

i rumpe, lår, mage,armer, rygg osv. Da er det mye

nedre for oss som tar tipsene angående trening

12.02.2016 kl.18:57

Kan du ikke snart lage ny sminkevideo? :D

Skriv en ny kommentar

hits